بارداری ،زایمان ،نوزادی ،کودکی ،نوجوانی

اطلاعات و آموزشهای دوران بارداری تا پس از زایمان ، مراقبتهای نوزاد و کودک

بارداری ،زایمان ،نوزادی ،کودکی ،نوجوانی

اطلاعات و آموزشهای دوران بارداری تا پس از زایمان ، مراقبتهای نوزاد و کودک

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۹۵، ۲۱:۲۹ - مهسوو
    قشنگن

هدف اصلی این درگاه اینترنتی ، ارایه مطالبی جهت افزایش آگاهی والدین برای تربیت و نمودادن فرزندانشان میباشد.

بر اساس آموزه های دینی و یافته های اخیر علمی نقش والدین در تربیت فرزند از قبل از شکل گیری نطفه نوزاد آغاز میشود. لذا از لحاظ زمانبندی ، مطالب ارایه شده در این تارنما ، از توصیه ها و راهنماییهایی جهت آمادگی برای بارداری آغاز شده ، در بعضی موارد به سلامت و بهداشت شخص مادر به عنوان مربی اصلی کودک  و نیز موارد حاشیه ای چون دغدقه های روزمره  خانواده در دوران بارداری ، خردسالی و نوجوانی نیز مبپردازد. افق مطالب ارایه شده در این تارنما تا سنین نوجوانی است که به تدریج و مرور زمان با استفاده از منابع متعدد تکمیل میشود.

در این مجموعه سعی شده است به عناوین ، مطالب و موضوعات از سه دیدگاه "تشریعی" یعنی آموزه های مذهبی از جمله آموزه های اسلام،مسیحیت و بعضا یهودیت ، "علمی" یعنی دستاورد های دانشگاهی، پژوهشی و "سنتی" یعنی آنچه بین اقوام مختلف ایرانی بصورت گاه مکتوب و گاه سینه به سینه بعنوان آداب ، رسومات ، روشها و درمانها منتقل شده است ، نگاه شود.

بدیهی است همانطور که تا کنون مجال پرداخت به تمام موضوعات مورد نظر نبوده است ، تکمیل مطالب از دیدگاههای مختلف نیز یک فرایند زمانبر خواهد بود. لذا از تمام مخاطبین دعوت مینمایم در صورتیکه در باره هر یک از موضوعات مطرح شده انتقاد، پیشنهاد ، نظر ، موارد نقص ویا مطالب تکمیلی دارند ، با رعایت چارچوب های مقتضی هر یک از سه منظر "تشریعی" ، "عملی" و "سنتی" با پست الکترونیکی "info@babycentre.ir" مکاتبه نمایند.